Monday, June 21, 2010

Long time ago.....

Salam ukhuwah kpd semua rakan2 blogger sekalian,
moga iman dan amal kita bertambah seiring dengan umur kita yang bertambah,
satu sunnatullah yg perlu kita sedari adalah,
UMUR kita berTAMBAH,
dan TIDAK akan berKURANG.

Huh! maafla kpd sahabat2 sekalian, saye disini mengucapkan ribuan kemaafan karena sudah lama tidak update blog ini.KeNAPE?

sbnrnye saye sudah lama terasa tidak mahu menulis kerana ade satu tokoh pernah berkata apabila di tanye adakah syeikh tidak mahu menulis? maka tokoh itu berkata "saya mengarang, tapi saya tidak mengarang buku, tetapi saya mengarang manusia" (lebih kurangla bunyi nye, bukan kate2 yg betol tp maksudnye same je).

Kedua, sbnrye saya bukanla orang yg bersesuaian sbg penuli coz saye nye tatabahasa n sastera dlm penulisan kureng.(tulisan ini sndiri anda boleh menilai).satu rahsia kpd anda, dlm subjek bhs saya tidak pernah exellent tp very good je.(paham kn?)

Okla, back to the topic perbincangan, today i want to share with u guys about what happend between the previous post n this post. As we told "sharing is caring".Is't? huhu

Before start, maafla post kali ni tulisan saje. maklumla ade mslh bile nk posting.

1. Examination
Maklumla pelajar pra-u, terlalu di sibukkan dengan study, walaupun byk pihak cuba menerapkan kita belajar dengan fun. "study is fun". Maafla kpd sahabt2 yg senasib mcm saye, sebenarnye bukan study itu fun tp our life is become valuable when we practice Islam. So, nk dapatkn study itu fun, kene la praktikkan islam itu sendiri. In my experience, mmg kita bole lihat org pelik study best.tp hakikatnye 'only themselves know bout it'. saya x mahu cakap sbb x perlu.(haha phm2 sndirila)

2.Activity
Saya yakin ramai sahabat2 yang aktif dlm pelbagai persatuan illegal atau legal.Sincerely, mmg best join club2 atau persatuan2 sbb bagi hidup kita ceria.am i right? oh my dear friend. Nak kasi tips sket bukan sbg orng hebat tp sbg sahabat anda yg xde pengalaman."dan tetapla beri peringatan, sesungguhnya peringatan itu bermanfaat untuk org2 mukmin" -surah az-zariyat: 55-... Sekiranya ingin memasuki mana2 club atau persatuan, pastikan ia berguna utk kita as a muslim. memang x salah nak masuk mana2 persatuan as a fun karena itu adalah keputusan sahabat sndiri. Tiada siape nk halang rakan2 untuk berbuat demikian. Tapi kpd rakan2 yg rase ingin tips, maka inilah guidline nye...kita lihat pada diri kita dan siapa kita, apa tujuan kita. Adakah tujuan hidup kite just tuk prepare 4 kerja? huhu. sama2 kita pikirkan. Just as a sharing to u.haha

anyway, soryla bhs campur2, maklumlah saye pon turut terpengaruh dgn bhs rojak.

Lastly, ok dalam quran ade bg byk saranan utk kita sntiase berfikir dgn ciptaanNYA.

Wallahualam.....

1 comment:

  1. salam...
    adiq sihat?
    rindu plak xdengar adq celoteh kt office...
    pe2 pun congrate n gud luck for your future life...
    May Allah bless u...
    amin...

    akk...

    ReplyDelete